שאלה קצרה: מכירים את זה או לא מכירים את זה? אתם חייבים לשמוע איך מקבלים קצבה מקרן הפנסיה. זה פשוט, אבל לא כל כך פשוט.
בעצם, תביעה לקרן הפנסיה היא תביעת אובדן כושר עבודה של קרן הפנסיה. קרן הפנסיה, במטרת העל שלה, נועדה לייצר רשת הגנה כלכלית לגיל הזקנה. מפרישים בגיל צעיר באחוז קבוע, כדי שבסוף, כשנגיע לזקנה, תהיה שם הקצבה שתעזור בעצם לחיים בגיל השלישי.
אבל בתוך קרן הפנסיה יש לנו רכיב שנקרא פנסיית נכות, וזהו האובדן כושר העבודה של קרן הפנסיה. אפשר לקבל מקרן הפנסיה 75 אחוז מהשכר המבוטח. אדם שמשתכר עשרת אלפים שקלים יכול לקבל 7,500 שקלים כל חודש כשהוא לא עובד, ויכול גם לקבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי.
אבל איך עושים את זה? חשוב, חשוב, חשוב. הטיפ הראשון להצלחת התהליך הוא בדיקה מוקדמת של הזכויות, בדיקה שאכן הושלמה תקופת ההכשרה. תקופת הכשרה היא תקופה שבה, בעצם, חמש שנים רצופות משלמים לקרן הפנסיה, ובעצם משתיקים את קרן הפנסיה מלטעון שמדובר במצב רפואי שהיה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה. זהו טיפ ראשון וסופר חשוב.
טיפ שני חשוב הוא בניית המסמכים הרפואיים. חשוב, חשוב, חשוב להכין מסמכים רפואיים שטוענים ותומכים בעובדה שהפסקת העבודה הייתה מסיבה רפואית. זה לא מספיק שהחולה מרגיש שהמצב הרפואי שלו הוחמר, חשוב שזה יהיה מתועד, וגם המסמכים הרפואיים חשובים מאוד.
אז תתייעצו, תשאלו לפני הפסקת עבודה, לפני נקיטת הליכים, כדי לוודא שהזכויות הרפואיות שלכם יהיו תמיד במקסימום. אנחנו פה לכל שאלה.