פעולות איבה

זכויות נפגעי פעולות איבה

אנו, אזרחי מדינת ישראל, מדינה רדופת אויבים ומלחמות לאור הסכסוך הישראלי פלסטיני שלצער כל אזרחי המדינה מלווה וילווה את חיינו שנים רבות ושמביא את מדינתנו למצב העובדתי הקיים של לחימה בלתי פוסקת, חשים פחד ו/או חרדות.

חשוב לשוב ולהזכיר כי מדינת ישראל תומכת באזרחי מדינת ישראל הנמצאים בחזית, נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם הזכאים, על פי החוק, לתגמולים כספיים ולהטבות שונות, המיועדים לסייע להם ולתמוך בהחלמתם.

על אף היותנו "מדינה החיה בצל איום הטרור" בל לנו לשכוח את ערכי המוסר והמצפון עליהם מושתת מדינתו הסוציאלית אך לצערנו, מערך ההסברה של המוסד לביטוח לאומי בעניין זכויות אזרחי מדינת ישראל בכלל ושל נפגעי פעולות איבה בפרט, אינו ממצא ולכן ננסה להיות "כלב השמירה" של ערכי המוסר והמצפון ולהלן תקציר הזכויות:

הזכויות ניתנות לתושבי מדינת ישראל, בעלי תעודת זהות, אשר נפגעו במסגרת אירועי הלחימה השונים. חשוב כי יהיה קשר מיידי לאחר האירוע וחשוב לדווח על הפגיעות בסמוך ככל שניתן לאירוע וזאת על ידי הגשת טפסי תביעה למוסד לביטוח לאומי.

אישור התביעה מותנה באישור הרשות המאשרת אשר תקבע כי אכן הפגיעה עונה לפגיעת איבה לכן חשוב לשמור תיעוד ככל שניתן של הפגיעה ו/או נסיבותיה בין אם זה תיעוד רפואי ובין אם זה תיעוד עובדתי של האירוע.

לאחר קבלת אישור הרשות המאשרת התביעה תועבר לוועדה רפואית לצורך הערכת דרגת הנכות של הנפגע וזאת על בסיס החומר הרפואי ובדיקה רפואית שתתבצע על ידי חברי ועדה המתמנים על ידי שר הרווחה. על חברי הועדה לקבוע את אחוזי הנכות על בסיס מבחנים מיוחדים לקביעת דרגת נכות שבהם מעוגנת רשימת פגיעות ומחלות; לכל פגיעה ומחלה נקבעו אחוזי נכות, עם פירוט המגבלות שהן גורמות.

לאדם המוכר כנפגע פעולות איבה קיימות הטבות שונות ומענקים אותם ניתן לקבל עקב מצבו, בניהם: מענק הבראה, פטור מאגרת טלוויזיה, השתתפות בחשבון הטלפון, מענק לרגל נישואים או כניסה לדירה, מענק להחזר מס הכנסה, מענק שנתי לנעליים, מענק לימודים לילדי נכים הלומדים במוסד להשכלה גבוה, החזר מס קנייה ומע"מ על קניית מכשירי חשמל ביתיים ועוד.

נכה המוכר בדרגת 20% ומעלה זכאי לשיקום מקצועי – השיקום יינתן לנכה אשר נדרש לעשות הסבת מקצוע עקב פציעתו או  לנכה אשר היה חסר מקצוע בעת פציעתו או לנכה אשר זקוק להשתלמות מקצועית לצורך ביסוסו במקום עבודתו.

השיקום ייעשה באחד משני המסלולים הבאים : 1. הכשרה מקצועית והשכלה גבוהה. 2. שיקום כלכלי בעסק עצמאי.

חשוב להתאים תוכנית שיקום אשר תשלב בין מצבו הרפואי של  הנכה, שאיפותיו, יכולותיו ורצונותיו.

אגף השיקום בביטוח הלאומי מפעיל למען נפגעי פעולות איבה קבוצות תמיכה מסוגים שונים, המונחות על ידי אנשי מקצוע. מטרתן של הקבוצות לסייע בהתמודדות עם מצבי שכול, פציעה וטראומה – הקבוצות מוצאות הן לנכים והן לבני משפחותיהם.

לסיכום, מקור עוצמתה של מדינת ישראל הוא "עם ישראל" ו"אזרחי המדינה" .התמיכה באוכלוסיות נזקקות ו/או קשות יום הינה נכס צאן ברזל של מדינת ישראל וחשוב שנזכר זאת גם בימים קשים.

במשרדנו אנו נדאג לבצע את כל ההליכים הרצויים על מנת לממש את כל זכויותיכם מול הגורמים הרלוונטים.

מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות

רק עם המומחים בתחום

סובלים מבעיה רפואית? מיואשים מהביטוח הלאומי?!
סובלים מבעיה רפואית?
מיואשים מהביטוח הלאומי?!

מלאו פרטים ואנו נדאג לשאר - ללא התחייבות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Thank You

תודה על פנייתך

אנו ניצור עמכם קשר
בהקדם האפשרי

Contact Us

צרו איתנו קשר

רוצים שנחזור אליכם?
מוזמנים להשאיר פרטים ואנו
ניצור עמכם קשר בהקדם

דילוג לתוכן