נשאלתי שאלה חשובה מאוד על פגיעה ביכולת ההשתכרות מהיבט של קרן הפנסיה. ערב טוב. מה זה אומר "תקופת אכשרה"?
תקופת אכשרה זו אולי הנקודה הכי חשובה ומשמעותית בתביעה לפנסיית נכות. אבל רגע, מה זו בכלל פנסיית נכות? פנסיית נכות זו תביעה לאובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה. אפשר לקבל עד 75% מהשכר המבוטח, וזה מצטרף לתביעה מול המוסד לביטוח לאומי.
אבל מה זו תקופת אכשרה, נשאלנו? בעצם, כשאדם מצטרף לקרן הפנסיה, קרן הפנסיה יכולה לקבל את כולם ללא שאלון רפואי. אבל קרן הפנסיה אומרת: "כדי שאשכח לך מצב רפואי שאיתו באת אליי" — וכשאני אומרת "מצב רפואי", אני מתכוונת לתסמינים ולא רק לאבחנות — "אני רוצה שתשלם לי חמש שנים רצופות פרמיות, ורק אז תושלם תקופת האכשרה". ורק אז בעצם קרן הפנסיה מושתקת מלטעון שמדובר במצב רפואי קודם.
לכן סופר קריטי לבדוק האם הושלמה תקופת האכשרה לפני הגשת התביעה, כי כל כך קשה בהרבה מאוד מקרים להתנער מהאמירה הזו עם איתור תסמינים. למשל, חולה פיברומיאלגיה — בטוח אם יבדקו את ההיסטוריה הרפואית שלו, האם צוינו כאבי ראש, האם צוינו כאבי בטן, האם צוינה הגבלה בתנועה — וכל אלה יכולים למנוע אישור של תביעה, אם לא הושלמה תקופת האכשרה, אותן חמש שנים.
תלמדו, תחקרו, ותדאגו שאתם עושים את הדברים בדרך הנכונה והמדויקת, שתביא אתכם למיצוי זכויות רפואיות.