נשאלתי: כמה זמן לפני פרישה אפשר להגיש תביעה לפנסיית נכות, כך שהיא לא תפגע בפנסיה בגיל 67?
אז בואו נעשה רגע סדר. תביעה לפנסיית נכות היא בעצם אובדן כושר העבודה של קרן הפנסיה. אפשר להגיש אותה בכל גיל, כמובן לאחר שהושלמה תקופת ההכשרה.
אני אזכיר מהי תקופת הכשרה: זה בעצם חמש שנים רצופות של הפקדות לקרן הפנסיה, כי רק אז ניתן לתבוע בגין מצב רפואי שאיתו הצטרפת לקרן הפנסיה. כאשר אני מדברת על מצב רפואי, אני מדברת על הופעת הסימפטומים.
לכן כמעט תמיד מומלץ לבדוק האם הושלמה תקופת ההכשרה, כלומר חמש שנים רצופות של הפקדות לקרן הפנסיה, ואז ניתן להגיש תביעה עד גיל 67. ושוב, זה לא פוגע בצבירה לזקנה – להפך: הפסקת עבודה ואי-הגשת תביעה הן פגיעה ישירה בזכויות שלכם בזקנה.
תשאלו, תחקרו, תלמדו. אנחנו פה רק בשבילכם, לכל שאלה.