נשאלתי שאלה חשובה: מי שקיבל אובדן כושר עבודה עיסוקי מלא מרופא תעסוקתי, האם יכול לקבל זאת ביחס לקצבה?
אז חשוב לדעת שהמכתב שמקבלים מרופא תעסוקתי הוא המלצה בלבד. זה לא בהכרח מחייב, לא את המוסד לביטוח לאומי ולא את קרן הפנסיה. כשמגישים תביעה, גם למוסד לביטוח לאומי וגם לקרן הפנסיה, צריך לבסס את זה במסמכים רפואיים.
אבל בואו נלך רגע צעד אחורה - מה זה בכלל תביעה לנכות כללית ופנסיית נכות? גם תביעה לנכות כללית וגם תביעה לקרן הפנסיה לפנסיית נכות, אלו תביעות שעוסקות בעצם באובדן כושר עבודה. בנכות כללית זה מהמוסד לביטוח לאומי, ובפנסיית נכות זה מקרן הפנסיה.
במסגרת הגשת התביעה צריך לצרף מסמכים רפואיים מכל התחומים, של הרופאים שמהם בעצם החולה סובל, ממכלול הבעיות הרפואיות שלו. אפשר גם מרופא תעסוקתי, אבל זה לא חובה. יותר חשובים המסמכים מהרופאים המומחים מאשר מהרופא התעסוקתי.
לאחר מכן החולה יוזמן לוועדות רפואיות, גם מהמוסד לביטוח לאומי וגם מקרן הפנסיה, ואלו יקבעו את הזכות לקצבת נכות כללית ולאובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה.
אם תרצו שאסביר יותר על התהליך בצורה עמוקה ומדויקת יותר, תכתבו לנו פה בתגובות. אל תהססו לשאול אותנו כל דבר, אנחנו פה בשבילכם.