קיבלתי תגובה שנראה לי שהיא משקפת איזושהי משאלת לב של הרבה חולים, תישארו איתי: "האם אפשר להמשיך לקבל את קצבת פנסיית הנכות עד סוף החיים, גם אם בינתיים קיבלתי 100% לכמה שנים? אשמח לתגובה."
אז כמובן שמשאלת הלב היא לא לקבל קצבת נכות, אני מאחלת כמובן בריאות לכולם, אבל כן, יש הרבה מאוד חולים שהיו מעדיפים להמשיך לקבל את קצבת הנכות ולא לעבור לקצבת הזקנה בהגיעם לגיל הזקנה. לצערי, זה לא אפשרי ברגע שבעצם מקבלים פנסיית נכות.
אני אזכיר רגע מה זה פנסיית נכות: זה בעצם אובדן כושר העבודה של קרן הפנסיה. כל החיים, במסגרת העבודה, אנחנו משלמים לקרן הפנסיה כדי לדאוג לגיל הזקנה. אומרים לנו כל הזמן "תפרישו לפנסיה, תפרישו לפנסיה כדי לדאוג לגיל הזקנה". זה נכון, זה דואג לגיל הזקנה, אבל בתוך קרן הפנסיה יש רכיב שנקרא פנסיית נכות, זה בעצם אובדן כושר העבודה של קרן הפנסיה, ודרכו אפשר לקבל עד 75% מהשכר המבוטח בקרן הפנסיה.
אדם שמשתכר עשרת אלפים שקלים יכול לקבל 7,500 שקלים כל חודש מקרן הפנסיה, אם הוא יפסיק לעבוד מסיבה רפואית לפני הגיעו לגיל הזקנה של קרן הפנסיה. למשל, מגיל 40 אפשר לקבל למשך 27 שנה קצבה חודשית, כמו שאמרתי, של 7,500 שקלים כל חודש. וקרן הפנסיה גם ממשיכה להפריש לעצמה מאותה קצבה, כאילו האדם עובד, מהשכר שמשולם מקרן הפנסיה. זה סופר סופר סופר קריטי וחשוב.
אבל בהקשר לשאלה: לא ניתן לקבל את זה לכל החיים, זה משולם עד הגיעו לגיל הזקנה של קרן הפנסיה, שזה בדרך כלל 67.
תשאלו, תחקרו, אנחנו פה בשבילכם לכל שאלה.