נשאלתי שאלה מעניינת: האם אפשר להגיש תביעה לפנסיה מבלי להגיש לביטוח לאומי?
אז בהחלט – אין חובה להגיש את שתי התביעות יחד. יכול להיות מצב שאדם, למשל, אתמול השתכר 40 אלף שקלים והיום משתכר רק 10 אלף שקלים. אז בעצם הוא לא עומד במבחן ההכנסה לקצבת נכות כללית, כי בתביעה לנכות כללית יש לנו מבחן הכנסה שאומר שאדם שמשתכר מעל 8,600 שקלים, נכון ל-2016, לא יכול לקבל קצבת נכות, ואין טעם להגיש תביעה לנכות כללית.
אבל הוא בהחלט יכול להגיש תביעה לקרן הפנסיה – זה בעצם האובדן כושר עבודה של קרן הפנסיה – תביעה לפנסיית נכות, שממנה ניתן לקבל עד 75 אחוז מהשכר המבוטח. אז בהחלט יכולה להיות סיטואציה שבה תוגש תביעה לקרן הפנסיה, אך לא תוגש תביעה לביטוח לאומי לנכות כללית.
תשאלו, תחקרו, תלמדו... אנחנו פה, לכל שאלה.