בבקשה, אם אתם מתמודדים עם נכות כלשהי, תישארו איתי ואל תעברו לסרטון אחר – זה כל כך חשוב.
השאלה שנשאלה: האם ה-75 אחוז כוללים גם את הקצבה של ביטוח לאומי? האם מקזזים אחת מהשנייה?
אז שוב, תודה על השאלה המצוינת, ואסביר. בעצם, השאלה נשאלה ביחס לסרטון שדיבר על פנסיית נכות, על קצבה שמשולמת מקרן הפנסיה בגין אובדן כושר עבודה.
אז נדגיש: יש לנו את קצבת הנכות הכללית מהמוסד לביטוח לאומי – זהו אובדן כושר עבודה של המוסד לביטוח לאומי, וניתן לקבל 4,711 שקלים במקסימום, נכון ל-2016. במקביל, יש לנו את פנסיית הנכות מקרן הפנסיה – אובדן כושר עבודה של קרן הפנסיה, שממנה ניתן לקבל 75 אחוז מהשכר המבוטח.
האם ניתן לקבל את שתיהן יחד? כן. כפי שאתם רואים, ה-75 אחוז אינם כוללים בתוכם את קצבת הנכות, כלומר לא מקזזים את קצבת הנכות הכללית. הקצבאות היחידות שיכולות להיות מקוזזות הן קצבת נכות מעבודה או קצבת נפגעי פעולות איבה, וכמובן נכי צה"ל. אבל מה שלא ניתן לקבל במסגרת נכות כללית ופנסיית נכות, זו אך ורק תוספת התלויים.
אז שוב נסכם ונאמר: ניתן לקבל קצבת נכות כללית ללא תוספת תלויים, וקצבה מקרן הפנסיה בשיעור של 75 אחוז מהשכר המבוטח – גם וגם.
אלו הזכויות הרפואיות שלכם, אל תוותרו עליהן. תתייעצו, תשאלו – אנחנו כאן לכל שאלה.