אז תודה על שאלה מצוינת. בואו נזכיר גם ממש בקצרה את המונחים שהוזכרו בשאלה. קצבת נכות כללית וקצבת אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה — שניהם נועדו בעצם לענות על מצב של פגיעה ביכולת ההשתכרות כתוצאה ממצב רפואי.
קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי מזכה את מי שמשתכר מתחת ל-8,260 שקלים בחודש (נכון ל-2026), ובעצם המוסד לביטוח לאומי קבע לו קודם כל נכות רפואית, כשאחד מהליקויים הוא לפחות בשיעור של 25 אחוזים, יחד הגיע לסך של לפחות 40 אחוז (כאשר לביטוח לאומי 10 ועוד 10 שווה 19), ואז בחנו את דרגת אי-הכושר שלו, שהיא בלבד קובעת כמה קצבה אדם יקבל.
נשים בצד את נכות כללית. המקבילה זה קרן הפנסיה, ממנה ניתן לקבל 75 אחוז מהשכר המבוטח.
ועכשיו, זה החלק הקריטי של התשובה לשאלה: לא. אין קיזוז בין שתי הקצבאות. ניתן לקבל גם קצבת נכות כללית וגם קצבה מקרן הפנסיה.
קצבת נכות כללית, נכון ל-2026, עומדת על 4,711 שקלים בחודש. מקרן הפנסיה, כמו שאמרתי, ניתן לקבל עד 75 אחוז מהשכר המבוטח. כלומר, אדם שמשתכר 10,000 שקלים, יכול לקבל 7,500 שקלים מקרן הפנסיה וקצבת נכות כללית מלאה — 4,711 שקלים מהמוסד לביטוח לאומי.
כמובן שמדובר בקצבאות ברוטו, אבל עדיין מדובר בתוצאה של שכר יותר גבוה ממה שהיה לו אותו אדם כשהוא עבד. זה בהחלט אפשרי — רק תעשו את זה נכון. תתייעצו, תלמדו, תחקרו. אנחנו פה לכל שאלה.