אז בואו נעשה רגע סדר בכלל: מהי תאונת עבודה? תאונת עבודה זה בעצם כאשר יש אירוע שקרה עקב העבודה במהלך העבודה, ויש לנו אירוע חריג שאפשר להצביע עליו, שבעצם גרם להיווצרות הנזק.
כמו למשל אירוע תאונתי מאוד שגרתי שכולנו מכירים — נפילה מסולם, החלקה לרצפה רטובה בעבודה, תאונת דרכים בדרך לעבודה. גם אירועים שהם פחות שגרתיים, כמו למשל התקף לב, שיש לנו אירוע חריג שקרה 72 שעות שקדמו בעצם לאותו התקף הלב — אם יש לנו אירוע חריג בעבודה ואפשר להצביע על נקודה מסוימת שבו היה אירוע חריג, גם זה יכול להיקרא כתאונת עבודה.
אז תחילה המוסד לביטוח לאומי מכיר בתאונת העבודה, ולאחר מכן השלב הבא בעצם זה קביעת אחוזי הנכות.
במסגרת התביעה — גם של ההכרה וגם של קביעת אחוזי הנכות — צריך להסביר מהו האיבר הנפגע, וצריך בעצם לקבוע מהן הפגימות שקרו בגוף האדם במסגרת אותה תאונת עבודה.
זה בהחלט יכולות להיות שתי פגימות. אם מדובר בברך אחת, צריך לראות מה הרופא יחליט בוועדה הרפואית — אילו אחוזי נכות לקבוע. זה נקבע על פי ספר הליקויים, מחירון לגוף האדם, וכל ליקוי בו. לפי גובה אחוזי הנכות, ייקבע האם התובע יהיה זכאי למענק או לקצבה חודשית.
תחקרו, תלמדו, אנחנו פה לכל שאלה.