נשאלתי שאלה לגבי הכלל: אם אדם מקבל קצבה מביטוח לאומי, נניח על פיברומיאלגיה, ומקבל 65% לצמיתות (כנראה הכוונה לאי-כושר), אם הוא יתחיל להפקיד לקרן פנסיית ברירת מחדל, וכעבור חמש שנים תסתיים תקופת ההכשרה — האם יוכל לתבוע את קרן הפנסיה על אותה בעיה?
אז קודם כל, תודה על האימוג'ים מהמוד ועל הפרגון. אני אענה על שאלה כל כך חשובה — תודה ששאלת אותה.
קרן הפנסיה — בהחלט, לאחר חמש שנים ניתן לתבוע אותה. זו בדיוק הסיטואציה וזו בדיוק המשמעות של תקופת ההכשרה. כן, ביחס לבעיה רפואית שהייתה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה — יכולה לעלות שאלה ביחס לאי-הכושר שכבר ציינת שנפסק, אבל אפשר להתמודד עם זה.
ובשורה התחתונה — כן, לאחר השלמת תקופת ההכשרה ניתן להגיש תביעה לקרן הפנסיה. אנחנו פה לכל שאלה.