צפו בתשובה המלאה בווידאו

עורכת דין לינוי אולניק - מייסדת ובעלים

מלאו את הטופס
ונחזור אליכם לייעוץ ראשוני

אתם לפני גיל פרישה?
מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות

רק עם המומחים בתחום

סובלים מבעיה רפואית? מיואשים מהביטוח הלאומי?!
סובלים מבעיה רפואית?
מיואשים מהביטוח הלאומי?!

מלאו פרטים ואנו נדאג לשאר - ללא התחייבות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Thank You

תודה על פנייתך

אנו ניצור עמכם קשר
בהקדם האפשרי

Contact Us

צרו איתנו קשר

רוצים שנחזור אליכם?
מוזמנים להשאיר פרטים ואנו
ניצור עמכם קשר בהקדם

שאלות ותשובות

ש
האם אפשר להגיש תביעה לאובדן כושר עבודה בזמן שיש ימי מחלה? האם יש חובה לנצל קודם ימי מחלה?
ת

אני בטוחה שהשאלה הבאה רלוונטית לכל כך הרבה מכם, אז תישארו איתנו: האם אפשר לקבל אובדן כושר עבודה אם יש עדיין מחלה צבורה, או שצריך קודם לנצל את ימי המחלה?

שאלה מצוינת. אפשר גם וגם. אפשר להפסיק לעבוד ולהתחיל בעצם לנצל את ימי המחלה, כלומר עדיין קיימים יחסי עובד-מעביד בין העובד לבין מקום העבודה והוא מנצל ימי מחלה. אבל לאחר 90 ימי מחלה, אם עדיין יש עוד ימי מחלה, אפשר כבר להגיש תביעה לקרן הפנסיה ולהתחיל לקבל זכויות מקרן הפנסיה בגין אובדן כושר עבודה, וגם להמשיך לקבל את השכר עבור ימי המחלה.

זה נכון גם לגבי ירידה לחצי משרה. לפעמים אנשים מפחיתים את היקף העבודה ויורדים לחצי משרה, ואת החצי משרה שהפחיתו משלמים להם כנגד ימי מחלה. אבל עדיין, לאחר 90 ימים, אפשר להגיש תביעה לקרן הפנסיה ואפשר לקבל מקרן הפנסיה בו-בעת את הזכויות, בזמן שמקבלים את השכר עבור ימי המחלה.

כמובן, בדרך כלל התקופה מוגבלת, כי אין כל כך הרבה ימי מחלה צבורים. אבל בהחלט חשוב לנהל את הדברים בצורה נכונה, ולדעת מהו המועד המדויק להגיש תביעה לקרן הפנסיה כדי למקסם את הזכויות שלכם.

תשעים הימים שבהם יש את התשלום עבור ימי המחלה, מה שנקרא "תקופת המתנה", הם בדיוק הזמן הנכון כדי לבנות בצורה מדויקת את התביעה ולהכין את הקרקע בצורה הטובה ביותר לכך שהתביעה תאושר.

תתייעצו, תלמדו, תחקרו. אנחנו פה בשבילכם לכל שאלה.