תודה על שאלה חשובה כל כך: "אני בן 58 ומקבל קצבת נכות, האם אפשר לתבוע את הפנסיה?"
השאלה שצריכה להישאל היא כמה זמן אתה, או את, מחוץ לשוק העבודה. האם זו תקופה שעולה על שלוש שנים? אם כן, אז לצערי לא ניתן לתבוע. אבל – ואני מקווה מאוד שזה המצב – אם אתם עדיין נמצאים בטווח השלוש שנים מהפסקת העבודה ומהפסקת ההפקדות, בהחלט כדאי לשקול תביעה לקרן הפנסיה.
כמובן שיש תנאים שצריכים להתקיים, אבל זה סופר סופר קריטי. קודם כל, כמחליף שכר, אפשר לקבל 75 אחוז מהשכר המבוטח. אני תמיד אוהבת להשתמש בדוגמה הפשוטה של שכר של 10,000 שקלים – אפשר לקבל 7,500 שקלים מקרן הפנסיה, בנוסף לקצבת הנכות. וקרן הפנסיה גם משלמת לעצמה, כאילו האדם עובד, בשכר של 7,500 שקלים לפי הדוגמה שנתנו. כלומר, גם מקבלים קצבה וגם ממשיכים לצבור זכויות לזקנה.
אז בהחלט, בגיל 58 ניתן לקבל קצבה גם מקרן הפנסיה, בהנחה שלא חלפו שלוש שנים ממועד הפסקת העבודה. ואם אנחנו עדיין בטווח שלוש השנים, צריך גם לבדוק האם הושלמה תקופת ההכשרה.
אבל זאת בהחלט סיבה מספיק טובה עכשיו ללכת ולבדוק האם הזכויות הרפואיות שלך במקסימום. אנחנו פה לכל שאלה, לכל בדיקה, לכל דבר שעולה – לשירותכם.