צפו בתשובה המלאה בווידאו

עורכת דין לינוי אולניק - מייסדת ובעלים

מלאו את הטופס
ונחזור אליכם לייעוץ ראשוני

אתם לפני גיל פרישה?
מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות

רק עם המומחים בתחום

סובלים מבעיה רפואית? מיואשים מהביטוח הלאומי?!
סובלים מבעיה רפואית?
מיואשים מהביטוח הלאומי?!

מלאו פרטים ואנו נדאג לשאר - ללא התחייבות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Thank You

תודה על פנייתך

אנו ניצור עמכם קשר
בהקדם האפשרי

Contact Us

צרו איתנו קשר

רוצים שנחזור אליכם?
מוזמנים להשאיר פרטים ואנו
ניצור עמכם קשר בהקדם

שאלות ותשובות

ש
האם אפשר להגיש תביעה רטרואקטיבית גם כשאין הפרשות לקרן הפנסיה?
ת

בסרטון הקודם, שבו דיברנו על פנסיית נכות, עלתה שאלה סופר חשובה: "מעניין מה שאת אומרת, אבל אם לא שילמו הפרשות במשך שנתיים – האם לא מאבדים את הזכות מעל חמישה חודשים ברצף?"

השאלה בעצם נשאלה בעניין תקופת ההכשרה, והשילוב עם האפשרות להגיש תביעה לזכאות לקצבת פנסיית נכות באופן רטרואקטיבי. אסביר שוב את כל המונחים שזרקתי כאן לאוויר.

בעצם, אדם יכול להגיש תביעה לפנסיית נכות עד שלוש שנים לאחור. כלומר, אם אדם הפסיק לעבוד לפני שלוש שנים, ובהתאם הפסיק גם לשלם פרמיה לפני שלוש שנים, ועדיין לא חלפו שלוש שנים – אפשר להגיש תביעה, בהנחה וכמובן שהמצב הרפואי המזכה היה קיים כבר אז, במועד הפסקת העבודה. כלומר, צריך לשכנע שהפסקת העבודה הייתה מסיבה רפואית, עד שלוש שנים אחורה, וכן – גם אם לא שולמו פרמיות במהלך שלוש השנים הללו.

ומהי תקופת ההכשרה, שאמרנו בפתח הדברים? תקופת ההכשרה היא בעצם תקופה של תשלום פרמיה במשך חמש שנים רצופות, וכך ניתן בעצם לתבוע גם על מצב רפואי קודם. אני מדגישה: חמש שנים רצופות. והמועד הקובע איננו מועד הופעת המחלה או אבחון המחלה, אלא מועד הופעת הסימפטומים.

לכן חשוב מאוד לבדוק האם השלמתם את אותן חמש שנים של הפקדות, או אותן חמש שנים של תשלומים לחברת הביטוח, כדי לקנות זכויות להגיש תביעה לקרן הפנסיה עד שלוש שנים אחורה.

אנחנו כאן בשבילכם לכל דבר, מוזמנים לשאול אותנו.