בסרטון שעשינו על אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות, נשאלתי מהם התנאים שצריכים להתקיים כדי שנוכל לקבל את אובדן כושר העבודה.
אז אחד התנאים הכי חשובים שצריכים בדרך כלל להתקיים הוא השלמה של תקופת אכשרה. מה זאת תקופת אכשרה? תקופת אכשרה היא בעצם חמש שנים רצופות שבהן קרן הפנסיה מקבלת כסף מהחבר בקרן הפנסיה, ובעצם על ידי התשלום הזה היא מושתקת, ונמנעת ממנה היכולת לטעון שהמצב הרפואי היה לפני ההצטרפות לקרן הפנסיה.
כי כשהיא אומרת "מצב רפואי", קרן הפנסיה לא מתכוונת לאבחנה, קרן הפנסיה מתכוונת להופעת התסמינים. ולכן בהרבה מאוד מצבים שאדם סובל מבעיה רפואית כרונית, יכול מאוד להיות שלקח זמן עד שאובחנה, ושהיו תסמינים שקדמו לאבחנה. בעצם, הפער בזמנים בין האבחנה לבין התסמינים לפעמים יכול לייצר תשתית ואיזושהי סיבתיות שמאפשרת לקרן הפנסיה להתנער מאחריות.
אז ההמלצה שלנו היא, לפני הגשת תביעה לקרן הפנסיה, לוודא שיש השלמה של תקופת אכשרה, כלומר חמש שנים רצופות של הפקדה לקרן הפנסיה, וככה לשמור על הזכויות המלאות שלכם ולמנוע מקרן הפנסיה להתנער מאחריות.
חשוב ומומלץ לבדוק את הדברים האלה, ולבדוק מהו השכר המבוטח, אם היו שינויים בהכנסות. יש המון בדיקות שכדאי לעשות לפני נקיטת הליכים ולפני הגשת תביעה. אנחנו פה בשבילכם לכל שאלה.