המהות של תאונת עבודה או מחלת מקצוע, כלומר מחלה שהתפתחה כתוצאה מהעבודה — המעסיק לא חשוף לתביעות, אלא אם כן יש רכיב של רשלנות, וזו תביעה אחרת.
בסדר? אני שואלת ברצינות, אבל במסגרת התביעה של תאונת עבודה, המעסיק לא חשוף לשום דבר.
דוגמה שניתן לכם, שהייתה לנו: אדם שעובד בתיקון אופניים, לאחר הרבה שנים של עבודה, מעל 20 שנה של עבודה, פיתח אלרגיה לשמנים ולכל מיני חומרים ממיסים שיש בתוך החומרים של תיקון האופניים, ופיתח מחלת עור מאוד קשה. המעסיק לא חשוף בשום צורה, למעט בנושא הרשלנות — למשל, אם לא היה שימוש באמצעי מיגון.