בואו נדבר על נושא חשוב, תישארו איתי. הייתה לכם ועדה רפואית לקרן הפנסיה? כדאי להגיש להם את הנכות הכללית? יש לי 100% נכות ו-76% רפואי, האם זה מספיק?
אז בואו נדבר בעצם על קרן הפנסיה ועל נכות כללית. ההבדל ביניהן הוא קודם כל בגורם המשלם: נכות כללית משולמת מטעם המוסד לביטוח לאומי, ופנסיית נכות משולמת מטעם קרן הפנסיה.
נכון שהדמיון ביניהן הוא ששתיהן משולמות במצב שבו עובד נאלץ להפסיק לעבוד מסיבה רפואית. זה בעצם אובדן כושר עבודה: אחד של המדינה – המוסד לביטוח לאומי, והשני של קרן הפנסיה.
אבל אין קשר בין שתי התביעות, אין תלות אחת בשנייה. לא בהכרח אדם שקיבל קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי יקבל גם את הקצבה מקרן הפנסיה, וגם להפך – יש פעמים שאנשים זכאים לקצבה מקרן הפנסיה אך לא לקצבת נכות כללית.
תשאלו, תחקרו, תלמדו, אנחנו פה לכל שאלה.