נשאלתי שאלה חשובה: מה קורה לקרן הפנסיה כשמגיעים לגיל פרישה? אולי לא כדאי להגיש תביעה לפנסיית נכות, כי זה פוגע בזקנה?
לא נכון! כשאדם מגיש תביעה לפנסיית נכות, לא רק שהוא לא פוגע בזקנה, הוא מעשיר את הזקנה. בעת הגשת תביעה לפנסיית נכות, שזה בעצם אובדן כושר עבודה של קרן הפנסיה, ניתן לקבל עד 75 אחוז מהשכר המבוטח.
לדוגמה, אדם שמשתכר 10,000 שקלים יכול לקבל מקרן הפנסיה 7,500 שקלים כל חודש, ואז בעצם קרן הפנסיה ממשיכה להפריש לעצמה כאילו הוא עובד בשכר של 7,500 שקלים, ובכך הוא מעשיר את הקרן שלו לגיל הזקנה. שבעת אלפים וחמש מאות השקלים ישולמו עד גיל הזקנה, ומגיל הזקנה האדם יתחיל לקבל את הקצבה שיש לו לפי הקרן שצבר לאורך השנים, כולל התקופה שבה קיבל פנסיית נכות.
לכן זה סופר חשוב כן להגיש תביעה לפנסיית נכות, וכן לקבל את הקצבה, ולדאוג לרצף של אישורי תביעה עד לגיל הפרישה.
תלמדו, תחקרו, תשאלו. אנחנו פה בשבילכם לכל שאלה, רק בשבילכם.