היי, נשאלתי כך: "קיבלתי נכות רפואית בשיעור 72 אחוז, ואובדן כושר עבודה בשיעור 100 אחוז. חלה החמרה במצבי – האם כדאי להגיש בקשה להחמרה?"
אין שום סיבה להגיש תביעה להחמרת מצב כאשר נקבעו 100 אחוז אי-כושר. לא ניתן לקבל יותר ממאה אחוז אי-כושר. מה שקובע כמה קצבה אפשר לקבל זו רק דרגת אי-הכושר, ולא אחוזי הנכות הרפואית.
הרבה מאוד פעמים נקבעת דרגת אי-כושר של 100 אחוז, וכן חלה עם השנים החמרה במצב הרפואי – אין שום סיבה להגיש תביעה להחמרת מצב בנכות כללית.
לפעמים כדאי, לפחות אם תהיה זכאות לתביעות נוספות: אולי שירותים מיוחדים, אולי ניידות, אולי אפילו פטור ממס הכנסה. אבל אלה הליכים נפרדים לחלוטין מנכות כללית.
נכות כללית מדברת על פגיעה ביכולת ההשתכרות, ולא ניתן לקבל יותר ממאה אחוז. שירותים מיוחדים מדברים על פגיעה בתפקודי היומיום: להתקלח, להתלבש, ללכת, שליטה בסוגרים. ניידות מדברת על קושי בהליכה למרחקים, ויש רשימה מאוד מוגבלת ומצומצמת של מצבים שמזכים בניידות. פטור ממס הכנסה ניתן למי שיש לו 89.2 אחוזי נכות רפואית.
אז תחקרו, תלמדו, אנחנו פה בשבילכם לכל שאלה.