צפו בתשובה המלאה בווידאו

עורכת דין לינוי אולניק - מייסדת ובעלים

מלאו את הטופס
ונחזור אליכם לייעוץ ראשוני

אתם לפני גיל פרישה?
מימוש זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות

רק עם המומחים בתחום

סובלים מבעיה רפואית? מיואשים מהביטוח הלאומי?!
סובלים מבעיה רפואית?
מיואשים מהביטוח הלאומי?!

מלאו פרטים ואנו נדאג לשאר - ללא התחייבות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Thank You

תודה על פנייתך

אנו ניצור עמכם קשר
בהקדם האפשרי

Contact Us

צרו איתנו קשר

רוצים שנחזור אליכם?
מוזמנים להשאיר פרטים ואנו
ניצור עמכם קשר בהקדם

שאלות ותשובות

ש
עד מתי משלמים פנסיית נכות? זה פוגע בכסף שיש בקרן?
ת

בסרטון הקודם דיברנו על קרן הפנסיה, ונשאלתי שאלה מאוד חשובה: "תגידי, התשלום הוא לכל החיים, אפילו אם ייגמר הכסף בקרן?" אז התשלום הוא קודם כל עד גיל הזקנה של הקרן. אבל הנקודה החשובה, שמבחינתי שיקפה איזשהו חוסר הבנה או פער בהבנה של הסיטואציה, היא העניין של "ייגמר הכסף בקרן". הכסף לא ייגמר, ההפך הוא הנכון. זו טעות מאוד מאוד נפוצה – לחשוב שהגשת תביעה עשויה להקטין את הקרן.

ואני אסביר: בעצם, כשאדם מגיש תביעה לקרן הפנסיה, הוא אומר לקרן הפנסיה שהוא נמצא באובדן כושר עבודה מסיבה רפואית. קרן הפנסיה משלמת לו כל חודש עד 75% מהשכר ברוטו. אדם שמשתכר עשרת אלפים שקלים יכול לקבל 7,500 שקלים מקרן הפנסיה. זה לא נלקח מהכספים שהוא כבר הפקיד בקרן. שוב, ההפך הוא הנכון – ברגע שהתביעה מאושרת, קרן הפנסיה ממשיכה לשלם לעצמה, כאילו האדם עובד, 7,500 שקלים בחודש.

אז לא שנגמר הכסף, אלא להפך – הגשת התביעה מגדילה את הקרן מדי חודש. אפשר להיות במצב הזה גם 20–30 שנה, שוב, עד גיל הזקנה של קרן הפנסיה, שברוב המקרים זה גיל 67, כאשר התביעה תמיד צריכה להיות מוגשת כל פעם מחדש למשך תקופת הזכאות. תקופת הזכאות נעה בין חצי שנה לשנה וחצי, והממוצע הגס והשכיח הוא שנה.

תחקרו, תלמדו, תשאלו – אנחנו פה לכל דבר.