שאלה שנשאלתי היא: כשמקבלים פנסיית נכות, האם צריך לשלם משהו לחברת הביטוח?
שאלה מצוינת. אחד התנאים באישור תביעה של קרן הפנסיה, בתביעה לפנסיית נכות, הוא "שחרור מתשלום פרמיה". המשמעות היא שבעצם קרן הפנסיה משלמת לעצמה, כאילו העובד עובד, מהשכר המבוטח בקרן הפנסיה.
כלומר, כשאדם מפסיק לעבוד, הוא תובע את קרן הפנסיה על מנת לקבל 75% מהשכר שלו. לדוגמה, אם השתכר 10,000 שקלים, יקבל 7,500 שקלים, וקרן הפנסיה משלמת לעצמה כאילו הוא עובד, על בסיס שכר של שבעת אלפים וחמש מאות שקלים.
לכן, לא רק שלא צריך לשלם לקרן הפנסיה מכיסכם, אלא שקרן הפנסיה משלמת לעצמה, וממשיכים לצבור את הזכויות לזקנה. זה אחד הדברים הכי חשובים.
תשאלו, תלמדו, תחקרו, תבדקו – שהזכויות שלכם תמיד יהיו במקסימום. אנחנו פה בשבילכם.