שאלה שאתם חייבים לשמוע: כמה שנים צריך לעבוד עד שיכירו בפנסיית נכות? סופר חשוב.
זו בעצם שאלה ששואלת מה זו תקופת אכשרה בקרן הפנסיה. כשאדם מצטרף לקרן הפנסיה ללא מילוי שאלון רפואי, קרן הפנסיה אומרת: "תהיה חבר שלי בקרן חמש שנים, תשלם לי פרמיה במשך חמש שנים, ואז תוכל לתבוע אותי על כל מצב רפואי – גם כזה שהצטרפת איתו אליי".
וכשאני אומרת "מצב רפואי", אני מתכוונת גם לתסמינים. כלומר, בן אדם שחולה למשל בפיברומיאלגיה – ייתכן ששנים קודם לכן היו לו כאבי גב, היו לו כאבי בטן, הייתה לו הגבלה בתנועה, ואולי אפילו הייתה עייפות קשה מאוד. כל אלה הם תסמינים של פיברומיאלגיה, ולפעמים לוקח הרבה מאוד זמן להתאבחן. אבל אם יש תסמינים כאלה, וטרם חלפו חמש שנים מההצטרפות לקרן הפנסיה, זה נותן לקרן הפנסיה הזדמנות להתנער מהאחריות.
ולכן חשוב לבדוק לפני הגשת התביעה שהושלמה תקופת האכשרה – אותן חמש שנים. תלמדו, תשאלו, תחקרו, אנחנו פה בשבילכם.