תישארו איתי בשאלה סופר חשובה: אם אני מקבל אובדן כושר עבודה ב-100% מהפנסיה, ומביטוח לאומי אני לא מקבל עדיין – האם אני יכול לקבל פטור ממס הכנסה?
תודה על שאלה חשובה, בואו נעשה סדר. פטור ממס הכנסה ניתן למי שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 89.1%, ושאחד הליקויים הוא בשיעור של 40%.
בשאלה תואר מצב שבו מקבלים 100% מקרן הפנסיה, אלה לא אחוזי נכות. התשלום של קרן הפנסיה הוא בעצם 100% קצבה, שזה בעצם 75% מהשכר המבוטח. אלה לא אחוזי נכות, זה לא קשור לביטוח לאומי, זה לא קשור לנכות כללית, וזה לא קשור לפטור ממס הכנסה.
מה שצריך לעשות זה להגיש תביעה לנכות כללית. במסגרת התביעה לנכות כללית, ייתכן ותיקבע גם זכאות לפטור ממס הכנסה. חשוב לעשות את זה בצורה מדויקת, חשוב לצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שבעצם יעניקו את אותם אחוזי נכות שציינתי.
ההליך של פטור ממס הכנסה הוא אחד ההליכים המורכבים בהליכים שמתנהלים במוסד לביטוח לאומי, וחשוב לעשות את זה בצורה נכונה, על מנת למקסם את הזכויות הרפואיות גם בנכות כללית וגם בפטור ממס הכנסה.
אולי יש גם זכויות נוספות שמגיעות, אולי נעידות על פגיעה וקושי בהליכה למרחקים, אולי שירותים מיוחדים, תשלום בעבור עזרת הזולת. חסרות לי עובדות בשאלה שנשאלתי כדי להשיב תשובה סופר מלאה ומקצועית.
אנחנו פה בשליחות לכל שאלה.